Julafton

Alltså det här var absolut den roligaste julafton jag har varit med om! :)

Jag och Josse satt hemma, byggde lite puzzel med mamma och erik. Klockan var halv 9 och vi blev så uttråkade. Kom då på den superduperbra idén att vi skulle klä ut oss till tomtar och gå runt till folk :)
Letade åt nå kläder och tomtemasker, tog med oss nå öl, sen bar det av på sparken. (eller vi kallade det våran släde)

Målet var Unn. Men vi tänkte vi tar några stopp på vägen.
Så vi for först till Rebecca. Hon blev rädd och sprang in i rummet och hämtade Cilla & Johan direkt. Men efter ett tag råkade jag avslöja mig. Fick lite bärs, så där blev vi kvar ett tag.
Nästa stopp blev hos Jonas Lindberg. Där fick vi också öl. Men där avslöjade vi oss aldrig. Men när vi for därifrån skickade Jonas meddelande till mig och dom hade förstått att det var vi.
Sen bar det av till Unn, och hon blev ändå räddast av alla! Hon grinade och grinade. Så till slut var vi ju tvungna att ta av oss maskerna. Där vi vi drink. 
Sen till Morgan. Där blev det whiskey. Markus tyckte vi skulle komma nästa år också, han tyckte det var jätteroligt.
Sen Petter Widmark, whiskey där också. Men tyvärr fanns inget sugrör så då tar man vad man har. En spruta, en såndär man ger medicin till barn med. Så vi drack whiskey genom en spruta :) Hos Petter hade vi nog roligast, dom kunde inte lista ut vilka vi var så Josse började med charader och visade att dom hade gått i samma klass. Maja tog fram skolkatalogen, och började gissa :)
Sen Johnny Hedlund. Hans pappa var tomte hos oss, så nu skulle vi ge igen! Men dom hade tyvärr gått och lagt sig.
Sen Elin & Adam Rundström. Där for vi springande därifrån. Dom skulle slita av oss maskerna.
Sen for vi tillbaka till Jonas Lindberg en gång till. Då blev det drinken igen.

När vi for hem så var man ju riktigt kalas! Rebeccas pappa hade sett oss när vi var på väg hem. 2 fulla tomtar på en spark. Men kul hade vi! :) Hysteriskt roligt :)

Kommentarer
Postat av: lisette

Vilken rolig jul du verkade ha! sjalv drack jag mig bara full och hade trevligt!:)

Hoppas nyars var kul ocksa!

gott nytt ar! nu ar det inte lange kvar tills vi ses my love;)

2009-01-01 @ 13:53:51
URL: http://betsky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0